Het kleine café aan het zwembad...

Afgelopen week een relaxt weekje op stage. Ik had besloten om geen lessen te geven, alleen mijn eigen project. Verder aan het onderzoek werken. As. Maandag (morgen dus) moeten we dit gaan presenteren aan de leerkrachten en management van de school, een beetje voorbereiden kan dus geen kwaad.

Mijn ouders zijn er ook nog. Die genieten volop van alles hier. Afgelopen week zijn zij naar het binnenland geweest, dit vonden zij erg mooi. Wel een lange en hobbelige weg.

Afgelopen donderdag zijn zij bij mij op stage geweest. Dit was erg leuk. Leuk om te zien hoe de kinderen daarop reageren.

's Middags hebben Taniya en ik een start gemaakt met het uitzetten van een excursie naar de stad. Volgende week woensdag en donderdag gaan we met de kinderen naar de stad, ben erg benieuwd hoe de kinderen hierop reageren. Deze manier van onderwijs zijn ze niet gewend.

's Avonds had Merel een presentatie op haar school. De groep stagiaires en aanhang was groter dan de groep ouders. Dat is echt raar om te zien. Er waren van de 200 genodigden maar 7 mensen gekomen.

Daarna zijn ben ik met mijn ouders gaan eten bij Sarinah, net als de vorige keer weer erg lekker. Mijn ouders zouden eigenlijk mee gaan naar de Havana, het salsadansen wilde ik ze wel laten zien, maar ze waren, net als ik, uitgeput. Mij hield het niet tegen. Vol goede moed op pad naar de Havana. Ik had het alleen al erg snel gezien. Dit kwam ook door het idee dat ik de volgende dag erg vroeg op moest om te vertrekken naar Berg&Dal.

Berg & Dal is een natuurpark waar je verschillende activiteiten kan doen. Wij zijn gaan kajakken, educatieve wandeling (klinkt suf = leuk) en helemaal gaaf was de canopy. Dan ga je eerst een stukje wandelend naar boven. Dan ga je op een platform staan. Vervolgens word je vastgeketend aan de kabels, mocht je naar beneden vallen, dan blijf ja haken. Je zet dan je hand (wel met een handschoenachtigiets) op de kabel, benen vooruit en gaan. Dan ga je met een vaart door de jungle heen van boom naar boom. Dit doe je acht keer en elke keer is de afstand die je aflegt verschillend. Vooral de laatste tocht was gaaf, want deze ging over de Suriname rivier. Ook was deze kabel het langs, steilst en ging dus ook het hardst.

Na de canopy hadden we even lunchpauze om vervolgens de berg op te wandelen. De gids vertelde leuke en interessante dingen. Bijvoorbeeld dat de berg waarover wij liepen eigenlijk een grote begraafplaats was. Hij liet de greppels zien waar de graven lagen. Echt bizar hoe groot de oppervlakte van alle graven was. Daarnaast weet ik nu hoe ik shampoo moet maken als ik ooit verdwaal in de jungle, dat lijkt mij ook noodzaak nummer 1 als ik in de jungle verdwaal.

Eenmaal alle activiteiten achter de rug, de bus weer in en terug naar Paramaribo.

's Avonds een hapje gegeten bij Zus&Zo en daarna naar Nick en Jetse gegaan. Hier waren ook Ellen en Elise. Was erg gezellig. Op een gegeven moment wilden we naar een barretje om de hoek gaan maar was al gesloten. Even verder lopen kwamen we terecht bij een guesthouse. Hier hadden Ellen en Elise een keer naar een kamer gekeken om de rest van de tijd in Suriname te verblijven. Zij hadden beloofd aan die eigenaar om een keer een biertje te komen doen. Vanavond was een mooie kans. Daarnaast wist Elise zich nog goed te herinneren dat er een zwembad achter het complex bevond. Met een lieve lach vragen of we mochten zwemmen. Dit was geen probleem, dus we hebben lekker tot een uur of drie gezwommen. Daarna was het mooi en zijn we allemaal naar huis gegaan.

De volgende dag tijd om uit te slapen. Verder beetje aan school gewerkt en 's middags naar het hotel van mijn ouders, lekker chillen bij het zwembad. 's Avonds zijn we op een leuke plek, langs de Waterkant, wat gaan eten. Daarna terug naar huis gewandeld en snel mijn bed in.

Inmiddels is het zondag, vandaag zijn mijn ouders naar Galibi, daar hadden ze veel zin in. Ik ben hard aan het werk, straks dan.

Komende week laatste stageweek, jammer en toch ook wel lekker.

xx

Reacties

Reacties

Kim

Ben blij te horen dat jullie het allemaal zo naar je zin hebben! gaaf dat Berg & Dal, jammer dat ik niet mee kon :( haha laatste week stage is alweer aangebroken! bizar hoe hard het gaat met de tijd....! ik ben ook rete druk, elke dag zit volgepland met van alles en nog wat.. vaak gaat de tijd dan nog sneller...
ik heb een heerlijke verjaardag gehad, ik mail je nog daarover!
mail is onderweg vanavond! geniet nog even voor het te laat is! XXX
Liefssss!

P.S Thomas heeft de kat en de hamster goed verzorgd bij je oom en tante thuis! zij zijn zondag terug gekomen van vakantie, thomas heeft zelfs die hele kattenbak verschoond voordat ze thuis kwamen.. goed bezig :)

hettyvanneerijnen@live.nl

Hoi Susan.
Ik wist niet dat Ron en Ivon zo sportief waren, ha,ha.
Wat n belevenissen, en ook heerlijk het weer daar.
Liefs Hetty

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!