Het harde werken is weer begonnen

En dan is het zo weer voorbij... Het gaat allemaal snel hier, ook bezoek vanuit Nederland. De laatste dagen hebben we niet niks gedaan. Dinsdag zijn we naar White Beach geweest. Een aangelegd strand bij Domburg. De taxichauffeur had nog gebeld: of we echt wel wilden gaan, want het was zo bewolkt. Omdat we toch geen andere plannen hadden (en de hutjes waterdicht waren) besloten we om toch te gaan. Met stortregen vertrokken wij, enigszins teleurgesteld richting Domburg. Naarmate we dichterbij kwamen hoe zonniger wij werden, de zon stond hoog aan de hemel het witte strand te verwarmen. Geen regen, geen wolken: gewoon heerlijk genieten. Heerlijk gehangen in de hangmat, bijslapen kan hier prima!!

Woensdag bestond uit het shoppen van souvenirs. Slenteren door de stad en gewoon niets doen, dat kunnen wij best goed.

Donderdag ben ik even vergeten... Ik weet alleen nog dat ik salsales had...Ineens schiet het weer in mijn gedachten. Wij zijn toen lekker gaan zwemmen bij Zwembad Vos. Het was heerlijk rustig. Lekker gezwommen, zwembad friet gegeten en volleybal gespeeld. Dat was me wat.

's Avonds had ik salsadansen. Daarna zijn we naar de Havanna Lounge geweest. Gelijk maar de nieuwe salsamoves in de praktijk brengen. Zo goed was het nog niet gegaan, dus ik was natuurlijk weer helemaal gelukkig.

Vrijdag overdag is mij wel echt ontschoten. Mijn huisgenootjes zeggen dat we hebben genikst... Zou heel goed kunnen.

's Avonds weet ik nog wel precies. Eerst hebben we heerlijk gegeten bij Zus&Zo, daarna zijn wij verkast naar 't Vat. We dachten eerst even online in te checken, maar helaas dat lukte niet. Daarbij kwam dat ons het nieuws bereikte dat de vlucht nu al drie uur vertraging had. Daar ging Kim d'r tennis, dat was wel even balen. Het leek allemaal zo voorspoedig en handig te zijn...

Bij 't Vat schoven Merel en Maarten ook aan, we waren weer compleet. We hebben een paar erg gezellige uurtjes gehad. Vervolgens zijn wij doorgerold naar La Caff (dat zijn de overburen). Daar hebben wij de laatste uurtjes doorgebracht. Dit was, naast Kim haar laatste avond, ook de laatste vrijdagavond van Carmen, Tuut en Nienke. Samen met hen hebben we er een gezellig avondje van gemaakt. Uiteraard weer veel te laat in bed beland.

De volgende dag was de dag dat kim weg ging. Het is dan een rare dag, je zit een beetje te wachten, beetje op te ruimen...Er komt dan niet heel veel meer uit. En dan is het zes uur, de taxi alweer voorrijden om ons naar de luchthaven te brengen. Stilletjes op de achterbank van het busje zaten we te wachten tot we wéér afscheid moesten nemen, dit keer voor een iets kortere tijd. Wat mij verbaasde is dat het inchecken supersnel verliep, dat ben ik niet gewend!! Met tranen in onze ogen gingen wij allebei een eigen weg. Op dat moment baalde ik wel een klein beetje, ik had het toen niet erg gevonden om mee terug te gaan. Nu ben ik nog erg blij dat ik hier zit, ondanks dat ik het een en ander wel een beetje mis uit Nederland.

Inmiddels is het 3 mei en is er niet heel veel, maar wel een beetje, iets gebeurd hier in het nog steeds warme Suriname.

Het weekend dat Kim vertrokken is heb ik eigenlijk niet zoveel meer gedaan: een beetje aan school gewerkt. Maandag begon de stage weer, dus ‘fris en fruitig' konden wij daaraan beginnen. Het kostte mij toch wel een beetje moeite om weer in het ritme te komen.

Dinsdag speelden Barcelona tegen Chelsea. Zus&Zo had uitgepakt. Een groot beeldscherm onder een grote tent, kleine beeldschermen verspreid over het erf, een tafelvoetbal, veel reclame en bier van Heineken. Het was erg gezellig. Na de wedstrijd blijven hangen en nog gezellig gezeten en gedronken. Vandaag kwamen ook mijn ouders aan, maar die zou ik woensdag pas zien. Woensdag weer een stagedag. Op stage ben ik begonnen met het project en druk met het onderzoek. Andere lessen geven laat ik even links liggen, anders krijg ik mijn eigen opdrachten niet af.

Woensdag kwamen mijn ouders 's middags ons huisje bewonderen. Samen met Taniya en Merel hebben we Bryans gegeten, was weer als vanouds lekker.

Donderdag was het Koninginnedag. Jullie waren lekker vrij en ik moest zwoegen op het sportveld. Er was sportdag. Was erg gezellig en chaotisch. 's Middags lekker geslapen (want ook hier is er Koninginnedag) om 's avonds er weer tegenaan te kunnen. Om vijf uur begonnen we bij Zus&Zo. Lekker hangen om daarna lekker hutspot met rookworst en spekjes te eten, dat was lang geleden. Rond elf uur hadden we besloten om naar de Havanna Lounge te gaan. Het was weer erg gezellig, relatief vroeg klaar. Onderweg naar huis vonden we het erg druk op straat: vrijdag was het één mei, dag van de arbeid, dat wordt hier groots gevierd. Maar omdat men vrijdag vrij is wordt het die avond daarvoor ook uitgebreid gevierd.

Vrijdag hadden mijn ouders en ik besloten om naar White Beach te gaan. Doordat we hadden gehoord dat het in de stad erg leuk was op 1 mei hadden we besloten toch maar niet te gaan. Nadat we een rondje door de stad hadden gelopen bleek het allemaal (nog) niet veel soeps te zijn dus zijn we uiteindelijk toch naar White Beach gegaan. Weer heerlijk liggen tukken in de hangmat.

Vrijdagavond zijn we lekker gaan eten bij Zus&Zo. Daarna ben ik lekker naar bed gegaan. Na een heerlijke lange nacht gemaakt 's ochtends de stad in met mijn ouders. Na geluncht te hebben bij Zus&Zo (die doen goede zaken...) zijn we weer onze eigen kant opgegaan.

's Middags hebben we hier in huis boodschappen gedaan, we hebben besloten om EINDELIJK een keer te gaan bbq-en.... Maar eerst naar een beurs in Paramaribo. Was erg leuk en gezellig om te zien.

Om half acht konden we dan eindelijk de bbq ontsteken. En ik kan u allen vertellen: vrouwen en bbq-en gaan heel goed samen. We hebben heerlijk gegeten, maar na twee stukjes vlees zaten we allemaal erg vol. De salades en de broodjes waren iets te lekker. Nu kunnen ze vanavond nog een keer gaan bbq-en.

Vandaag is het zondag en hebben we allemaal even geknald als het om school gaat. Vanavond uit eten met paps en mams en morgen weer aan de bak.

De tijd vliegt want:

Stage is nog maar twee weken... echt allemaal veel tekort om te bereiken wat je van plan was. Alle plannen hebben we dus ook maar laten varen, daarvoor in de plaats zijn hele mooie nieuwe ideeën ontstaan die kleinschaliger zijn.

Na deze twee weken ga ik een week naar Mungo, samen met Merel. Daar gaan we kijken hoe het is op een school buiten de grote stad. Nu is Mungo ook een relatief grote stad, maar we schijnen met een schoolbusje het bos in te gaan. Daarnaast is het gewoon even lekker om uit de stad te zijn. Ben erg benieuwd naar Mungo; we horen zeer wisselende (soms angstaanjagende) verhalen over het dorp. Ben benieuwd wat daar waar van is...

Na Mungo is het nog maar anderhalve week. Als we aan het plannen zijn besef je pas hoe snel dit allemaal weer voorbij is.

Dit was weer even een korte/snelle/ toch wel lange update....

(foto's komen, maar daar heb ik nu geen tijd voor)

Reacties

Reacties

Carlinde

Heey Suus! Had het er maandag nog met Sas, Pat en Marg over hoe lang je nu weg bent en wanneer je terug komt. welke datum sta je weer op Schiphol?
Veel plezier nog met alles!
Kus , Car

Kim

Vrijdag!! hoe kan je dat nou vergeten! we zijn toen 's ochtends naar de paramaribo zoo geweest, vervolgens zijn we gaan lunchen bij Zus&Zo met linda, gertrude en nienke. carmen en edwin zaten toen verderop.. vervolgens zijn we een uurtje thuis gaan chillen en toen naar Nelly gegaan, de sieraden mevrouw! van 5 tot 8 gezeten ofzo..echt lang! en toennnnn samen met taniya weer bij Zus&Zo neergeploft.. verkast naar t Vat en vanaf toen eigenlijk alleen maar keihard zitten lachen gieren brullen!! hahaha het lijkt alweer lang geleden als ik dit zo opschrijf..... :( hopelijk hebben je ouders het net zo naar hun zin als dat ik heb gehad!!

tot mails! XXX

Kim

oh en weet je!!!! ik sprak Daniel (van thomas en remy) in de kroeg en ik vertelde hem dat je naar Mungo gaat voor je binnenlandstage en hij zegt: whajooo!! daar komt mijn vader vandaan!! hahaha super gaaf! wat is de wereld klein!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!