Het regent, het regent, het regent dagen achterelkaar…

Relatief gezien slaap ik best goed. Nog steeds word ik elke nacht drie keer wakker: precies om één uur, drie uur en vijf uur. Ik heb er niet zo'n last van. Om zes uur 's ochtends kan ik eigenlijk over het algemeen best goed opstaan. Je wordt ook wel wakker van een koude douche...

Sinds zondag regent het eigenlijk al. Maandag hadden we stage, maar we konden geen taxi krijgen omdat deze allemaal vast zaten in het water of gewoonweg niet gingen rijden omdat er al teveel water gevallen was. De school bellen dat we later kwamen. Na acht uur nog een keer gebeld (de school begint om acht uur) dat we nog steeds geen taxi hadden, we kregen toen te horen dat de kinderen ook naar huis gestuurd werden dus dat het niet meer nodig was om te komen. Oké prima, lekker relaxt dagje voor de boeg. Heb hard aan school gewerkt: ik ben wel een beetje trots op mijzelf.

Dinsdagnacht had het niet geregend, alleen om drie uur 's nachts een woordenwaterval van onze buurman en buurvrouw naar elkaar waardoor mijn nachtrust verstoord werd. Al met al best lekker geslapen, was zelfs vóór de wekker wakker. Het is lang geleden dat mij dat in Nederland is overkomen....

Vandaag weer fanatiek op de fiets naar school. Vandaag zou er Holi Phagwa op school gevierd worden. Hier had ik wel zin in en hoopte dan ook dat school vandaag door zou gaan. Helaas. Aan het hek een bordje dat er geen school zou zijn voor kinderen vandaag. Op het erf grote plassen en bij de kinderopvang en de kleuterklasjes tot je enkels. Bij de schommels zelfs kuithoogte! Vandaag dus geen Holi Phagwa, maar schrobben en vegen en spullen op hogere plaatsen zetten. Om een uur of tien waren we met alles klaar. Ik had natte schoenen en modderig, dus lekker naar huis om te douchen. Onderweg had het nog even geregend, maar gelukkig hebben we de poncho!

Dinsdagavond kwam in de Havana Lounge de DJ van Parapapapapapapapapapa... dus daar hadden wij wel zin in. Al met al moet ik zeggen dat degene voor hem een leukere set had dan hij... Maar het was een gezellige avond. Helaas heb ik nog steeds een piep in mijn oren van de muziek die echt te hard stond... (inmiddels is het donderdag).

Woensdag was het een nationale feestdag: Holi Phagwa. Dit is een hindoeïstisch feest dat jaarlijks rond de maandmaart gevierd wordt en in feite een combinatie is van een lentefeest, een feest van de overwinning van het goede op het kwade en een nieuwjaarsfeest. (kopiëren - plakken lukt best).

Op deze dag gaat men met allemaal gekleurd poeder gooien. Het leek ons leuk om daar ook aan mee te doen. Helaas waren alle evenementen afgelast door de regen. Uiteindelijk toch een kleinschalig feestje gevonden waar wij ons poeder konden strooien. Leuk om te gooien maar om het eraf te krijgen: Au. Het kleine beetje kleur dat ik had heb ik eraf geboend.

Als je nu door de stad loopt zie je, vooral bij blonde mensen, nog rode, groen, roze, paarse kleuren in het haar.

Vandaag is het donderdag en de taxi heeft ons naar school gebracht. Gelukkig maar want halverwege de rit (hij reed dan wel anders dan wij zouden fietsen, maar toch) stond het water tot dijbeenhoogte. Echt bizar. Eigenlijk zouden we een hoge pick-up moeten hebben, maar helaas.

Op school aangekomen was het nog niet zeker of de lessen door gingen. Uiteindelijk was het meer een opvang dagje dan dat we echt iets gedaan hebben. Op het programma stond popcorn eten en doen waar je zin in hebt. Er waren in mijn klas van de normaalgesproken 26 kinderen er maar 8 gekomen, waarvan er een halverwege opgehaald werd.

Vandaag ook ‘supervisie' met de oprichtster van de school gehad. We hebben een onderwerp voor ons onderzoek. Ze was helemaal enthousiast over het onderwerp wat wij bedacht hadden, dus dat is fijn.

Straks komen Carmen, Tuut en Nienke bij ons eten, erg gezellig. We gaan lekker halen bij Bryan, heb er nu al zin in!

Lieve luitjes,

Dit was het weer voor vandaag!

xxx

Reacties

Reacties

Noortje

Lekker bekkie op die foto hahahaha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!